5 goede redenen voor binnenreclame
Binnenreclame – 5 goede redenen
Als u denkt aan reclame dan denkt u waarschijnlijk aan reclame die u gebruikt om ervoor te zorgen dat een klant bij u binnenloopt. Dat is natuurlijk een logische gedachte. Maar wat als de klant eenmaal binnen is in uw pand? Wat dan? Dan wilt u natuurlijk dat de klant de juiste indruk van uw bedrijf krijgt en dat hij of zij de juiste informatie krijgt om verder te kunnen. Daarom geeft CD-Reclame u hier 5 goede redenen voor binnenreclame.
Wijs de klant de weg
Kent u de vervelende situatie van een gebouw binnenkomen en niet direct kunnen zien waar u naartoe moet? Dat is niet alleen maar enorm vervelend, het kan ook nog eens ervoor zorgen dat u te laat voor een afspraak komt. Daarom is het goed om de klant de weg te wijzen met wegbewijzering en routeborden. Uw klanten en andere stakeholders zien dan snel en gemakkelijk waar ze naartoe moeten. Met name in zorginstellingen, grote winkels en enorme kantoorpanden is dit erg belangrijk.
Juiste informatie
Naast de klant de weg wijzen is het ook belangrijk dat u verder belangrijke informatie direct duidelijk maakt. Door middel van informatiezuilen maakt u bijvoorbeeld direct duidelijk wat er op de locatie te doen is. U kunt dit soort informatie bijvoorbeeld goed bij de ingang plaatsen zodat in één klap duidelijk is waar de ruimte of uw pand voor dient. Dit kan bijvoorbeeld ook door middel van het inzetten van schermen (narrowcasting). Hier kunt u actuele informatie op delen, zoals branche gerelateerde nieuwsberichten.
Goede presentatie
Zodra mensen zich in uw pand bevinden is het natuurlijk belangrijk dat u uw bedrijf op de goede manier presenteert. Dat betekent dat sommige binnenreclame niet zozeer bedoeld is om praktische informatie mee op te delen, maar om juist voor de juiste sfeer te zorgen. Zorg er dan ook voor dat er binnenreclame is in de juiste huisstijlkleur, met de juiste typografie en met de juiste slogans en afbeeldingen.
Zekerheid creëren
U wilt dat mensen weten dat ze bij u aan het juiste adres zijn. Zorg er daarom voor dat alles luid en duidelijk is. Ga niet voor klein maar ga voor groot. Zet uw logo duidelijk en groot op de muur in de entré. Heeft u een mooie slogan? Gebruik die er dan ook gerust bij.
Sfeer maken
Tot slot is er ook niets mis mee om het met binnenreclame sfeervol te maken. Hiervoor kunt u eventueel uitpakken. Denk maar aan fotobehang over een complete wand of muziek met audio-boodschappen die afspelen over een geluidssysteem. Zo zorgt u ervoor dat uw klanten en andere stakeholders zich prettig en welkom voelen in uw bedrijf.
Meer informatie over binnenreclame
Wilt u graag meer weten over binnenreclame? We helpen u met alle plezier verder! Bel ons gerust via 0316334050 of stel uw vraag via ons contactformulier of de mail info@cd-reclame.nl.