5 tips voor buitenreclame
5 tips voor buitenreclame voor uw bedrijf
Als er iets belangrijk is om uw bedrijf op te laten vallen, dan is het wel buitenreclame. Met het correct inzetten van buitenreclame zorgt u ervoor dat u op de juiste manier opvalt voor uw huidige klanten én, misschien nog wel belangrijker, uw potentiële toekomstige klanten. Daarom krijgt u van ons in dit blog 5 tips om uw buitenreclame zo uitstekend mogelijk te maken voor uw doelgroep. Lees snel verder!
1. Wees zo duidelijk mogelijk
Als mensen zijn we de hele dag in de weer, vooral als we buiten zijn. De meeste mensen die uw buitenreclame zien, zijn in beweging. Hierdoor is het moment van contact erg kort. U wilt dus dat uw buitenreclame zo duidelijk en opvallend mogelijk is. Hiervoor kunt u het beste heldere beelden en teksten gebruiken. Het is ook belangrijk om een beeld en een tekst te gebruiken die allebei passen bij de boodschap die u over wilt brengen. Kies dus altijd voor één duidelijk concept. Zo hoeven passanten hun aandacht niet te verdelen en komt de essentie van uw boodschap zo duidelijk mogelijk over.
2. Laat beelden spreken
Zoals het gezegde luidt: “Een beeld zegt meer dan duizend woorden.” Het goede nieuws daarvan is dat één beeld vaak al genoeg is om uw boodschap over te brengen. Mensen onthouden beelden nu eenmaal beter dan woorden. Zorg dus voor beelden van uitstekende kwaliteit, die matchen met uw huisstijl en uw merkidentiteit. Vergeet hierbij ook zeker niet uw eigen logo en bedrijfsnaam. Zo weet uw doelgroep waar ze moeten zijn.
3. Houd het kort en bondig
Zodra u een headline of een slogan gaat gebruiken, onthoud dan dat deze kort en bondig moet zijn. Goede buitenreclame heeft namelijk altijd korte en bondige teksten van maximaal 10 woorden. Op die manier weet u zeker dat mensen die voorbij komen, of het nu te voet of per fiets of auto is, uw slogan ook echt lezen en binnenkrijgen.
4. Wees creatief en origineel
Ben in uw buitenreclame altijd creatief en origineel. Wees niet bang: u hoeft hiervoor zeker het wiel niet opnieuw uit te vinden. Maak gewoon gebruik van beelden en teksten die uw doelgroep aangenaam verrassen. Het fijne van buitenreclame is hierbij, dat u niet vastzit aan standaard billboard reclame of poster. U kunt het zo gek maken als u wilt. Denk bijvoorbeeld aan guerilla marketing.
5. Kleur en lettertype
Om ervoor te zorgen dat uw boodschap meteen overkomt, is het verstandig om te kiezen voor een eenvoudig leesbaar lettertype. Zorg hierbij ook voor voldoende afstand tussen de letters. Maak ook gebruik van zowel kleine letters als hoofdletters. Zorg er tot slot voor dat u de letters combineert met een contrasterende kleur om het geheel extra goed op te laten vallen.
Meer informatie over buitenreclame
Wilt u graag meer informatie over buitenreclame? Wij vertellen u graag wat wij u allemaal kunnen bieden. Bij vragen of interesse neemt u gerust contact met ons op. U bereikt ons door te bellen naar 0316334050 of een mail te sturen naar info@cd-reclame.nl. Het is ook mogelijk om het contactformulier op onze website in te vullen. CD-Reclame helpt u graag verder!