De toekomst van gevelreclame: innovaties en trends
Alles over trends en innovaties binnen de gevelreclame
Gevelreclame is een van de belangrijkste soorten reclame voor uw onderneming. Goede gevelreclame zorgt er immers voor dat uw (potentiële) klanten weten dat uw bedrijf gevestigd zit in het pand in kwestie. Niet alleen wilt u met uw gevel opvallen, u wilt dat ook doen op de juiste manier, in de juiste stijl en met de juiste tone of voice. Daar komt ook nog eens bij kijken dat er om de zoveel tijd nieuwe innovaties gedaan worden en dat trends om het jaar veranderen. Daarom gaat CD-Reclame in dit artikel dieper in op nieuwe innovaties en trends op het gebied van gevelreclame.
Duurzaamheid
Een trend die al jaren voortduurt, is die van duurzaamheid. Steeds meer bedrijven houden zich bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo worden steeds vaker duurzame en milieuvriendelijke materialen gebruikt voor gevelreclame. Daarnaast zijn ook de productiemethodes voor gevelreclame steeds vaker duurzaam en milieuvriendelijk. Niet alleen is dit vanzelfsprekend beter voor de planeet, het geeft ook de juiste boodschap af aan de doelgroep. Iets wat vaak erg gewaardeerd wordt.
Digitalisering
Gevelreclame is van oudsher in feite analoge reclame. Vroeger hadden we het dan ook eigenlijk altijd over letters van een bepaald materiaal op de gevel van een bedrijfspand. Digitale reclameborden zijn in principe niets nieuws. Wat wel een stijgende trend is, is de digitalisering van gevelreclame. Steeds meer bedrijven kiezen voor digitale gevelreclame. Dit voornamelijk doordat digitale gevelreclame verschillende boodschappen kan tonen die uw merk kunnen versterken en verrijken. Daarnaast kan uw bedrijfsnaam inclusief logo op een digitaal reclamebord ook nog eens dag en nacht zichtbaar zijn.
Interactieve gevelreclame
Waar reclame vroeger vrijwel uitsluitend eenrichtingsverkeer was, is dat tegenwoordig allang niet meer het geval. Met de opkomst van social media en internetverkeer in het algemeen, kunnen potentiële klanten van zich laten horen en hun wensen volop duidelijk maken. Door middel van gevelreclame kunt u hier als ondernemer uitstekend op inspelen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van socialmedia-iconen op uw gevelreclame. Of wat dacht u van een QR-code bij uw gevelreclame om klanten zo direct naar uw website o.i.d. te leiden? Veel ondernemers gingen u al voor in deze trend.
Contact met CD-Reclame
Wilt u meer weten over de huidige trends en innovaties op het gebied van gevelreclame? Wilt u weten hoe wij u met uw gevelreclame kunnen helpen? Neem dan vandaag nog contact op met CD-Reclame. Bel naar 0316 33 40 50 of mail naar info@CD-Reclame.nl.