De voordelen van lichtreclame voor bedrijven

Lichtreclame is een krachtige en visueel aantrekkelijke vorm van bedrijfsreclame die aanzienlijke voordelen biedt. Ontdek waarom investeren in lichtreclame een slimme zet is voor het vergroten van zichtbaarheid, merkbekendheid en het aantrekken van klanten.
Opvallend zichtbaar
Lichtreclame valt op, zowel overdag als ’s nachts. Met bijvoorbeeld verlichte borden, neonletters of LED-displays vergroot u de zichtbaarheid van uw bedrijf, waardoor u de aandacht van voorbijgangers trekt en u weet dat uw bedrijf altijd opvalt.
Grotere merkbekendheid
Met goed ontworpen en uitgevoerde lichtreclame zorgt u voor een consistente merkidentiteit. Door het tonen van uw logo, uw bedrijfskleuren en uw pay-off in de lichtreclame, zorgt u ervoor dat mensen uw merk beter zullen herkennen.
Professionele uitstraling
Een bedrijf met lichtreclame aan de gevel maakt sowieso een professionele indruk. Wat mensen zien, is een bedrijf dat de marketing goed op orde heeft en bereid is om daarin te investeren. Het is een bedrijf dat klanten serieus neemt.
24/7 reclame
In tegenstelling tot sommige meer traditionele reclamevormen, is lichtreclame altijd zichtbaar. Uw boodschap is dag en nacht zichtbaar, ook buiten de gebruikelijke kantooruren.
Lokale aandacht trekken
Lichtreclame kan specifiek worden aangepast aan de omgeving waarin het getoond wordt. Zo kunt u uw bedrijf gericht promoten, waarbij u rekening houdt met wat ‘done en not done’ is in de nabije omgeving. U speelt zo in op lokale smaken en trends. Dat wordt gewaardeerd!
Veel mogelijkheden en veel soorten lichtreclame
Lichtreclame is er in vele soorten, maten en mogelijkheden. De toepassingen zijn haast eindeloos. Denk bijvoorbeeld aan de dikte van verlichte letters. Zo kunt u gebruik maken van de kunststof Acrylox. Deze letters hebben vaak een dikte van 8 tot 30 millimeter. Wilt u dat uw reclame er beter uitspringt? Kies dan voor aluminium. Deze letters kunnen tot wel 180 millimeters dik zijn. Door met de dikte te spelen, creëert u een geheel eigen uitstraling. Daarnaast heeft u met lichtreclame ook verscheidene mogelijkheden op het gebied van kleur en verlichting.
Kosteneffectief op de lange termijn
Hoewel de initiële investering in lichtreclame wellicht hoger is, zijn de operationele kosten vaak lager dan bij sommige andere vormen van reclame. Moderne led-verlichting is bijvoorbeeld energiezuinig en duurzaam.
Grote aantrekkingskracht
De visuele aantrekkingskracht van goede lichtreclame is niet te onderschatten. U trekt ten eerste 24/7 aandacht op uw bedrijf en/of producten én kan ten tweede ook potentiële klanten naar uw bedrijf trekken. Aantrekkelijke lichtreclame kan net het verschil maken, waardoor mensen besluiten uw bedrijf binnen te stappen. Zeker voor winkels is dat niet oninteressant!
Kortom, lichtreclame biedt u als bedrijf vele voordelen, variërend van verbeterde zichtbaarheid, een grote merkbekendheid en een positieve uitstraling. Het is een investering die zich ons inziens terugbetaalt in de vorm van aantrekkingskracht en herkenning.
Meer weten?
Wilt u meer weten over de vele mogelijkheden van lichtreclame? Laat dan een berichtje achter via ons contactformulier op de website. Of bel naar 0316 33 40 50. Mailen kan ook naar info@CD-Reclame.nl.